Ensimmäinen päivä on jo voiton puolella. Pusseja olen syönyt 4/5. Makuina on kanakeitto ja mustikkapirtelö. Toi kanakeitto oli yllättävän hyvää mutta mustikkapirtelö ei ainakaan ensimmäisellä kerralla vakuuttanut.  Ajattelin jostain ostaa sellaista tummaa kaakaojuomaa, jota voi juoda kuumana tai kylmänä. Se toimisi töissä varmaan mukavasti kaffepaussilla.

Vettä olen aterioiden yhteydessä juonut aina 0,5l, joten päivän kokonaissaldoksi tulee 2,5l + aterioiden 1l eli yhteensä 3,5l. Määrä ei ole tehnyt tiukkaakaan. Itseasiassa olen miettinyt, että kuinka paljon vettä päivässä on jo liikaa? Hikoilen aika paljon kävelylenkeillä ja töissä. Työni on minun kokoiselleni ihmiselle melko fyysisesti raskasta.

Katselin tuossa kuvaa viime heinäkuulta, jolloin olin -10kg kevyempi kuin nyt. Mieheni kysyi, että olenko koskaan miettinyt missä tilanteessa voisin olla nyt, jollen olisi lopettanut laihduttamista silloin heinäkuussa. Enpä oikeastaan ole. Koen asian niin, että on turha miettiä menneitä, vaan nollata tilanne ja jatkaa eteenpäin. Tuollainen surkuttelu ei varmastikaan tekisi muutenkaan hyvää. En jaksa, enkä halua enää voivotella asioita. Jos jonkin asia häiritsee tai johonkin asiaan ei ole tyytyväinen, niin sitten sen eteen täytyy tehdä muutoksia ja töitä. Niin se vaan on. Liian monesti olen keksinyt ties minkälaisia tekoselityksiä miksi en jaksaisi, miksi en voisi jne.

Huomenna tarvitsisi taas mennä töihin. Onkin jännää nähdä miten töissä jaksaa pelkästään noiden pussikeittojen voimalla. Loppuun asti mennään kuitenkin, se on varma =)